شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

هيچ نرم‌افزاري جايگزين تلگرام نمي‌شود/شبکه "توانا" در حال اجراست

واعظي

یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به اين سوال که شنيده شده قرار است، نرم‌افزار سروش جايگزين تلگرام در شبکه‌هاي اجتماعي فضاي مجازي شود، گفت: هيچ نرم‌افزاري جايگزين تلگرام نمي‌شود.

وايمکس نيوز- محمود واعظي اظهار کرد: هرکدام از اين نرم‌افزارها مشتري خاص خودش را دارد، هم‌اينک عده‌اي در حال استفاده نرم‌افزار سروش هستند،  همچنان که عده‌اي ديگر نيز از بيسفون و لاين و واتس اپ و... بهره مي‌برند.

وي درباره وضعيت فعاليت يا فيلترينگ شبکه‌هاي اجتماعي در ايام انتخابات آتي عنوان کرد: شبکه‌هاي اجتماعي نقش افزايش اطلاع رساني به مردم را دارند تا بدانند که برنامه هرکدام از کانديداها چيست.

واعظي تاکيد کرد: تا جايي که شبکه‌هاي اجتماعي در کارشان تخلفي صورت نگيرد، فعاليت آن‌ها ادامه پيدا مي‌کند و قوه قضاييه، وزارت کشور، شوراي نگهبان و شوراي عالي فضاي مجازي براي تبليغات انتخابات داراي چارچوبي مشخص هستند و همه موظفند اين چارچوب را رعايت کنند و تا زماني که چارچوب و مقررات کشور از سوي شبکه‌هاي اجتماعي رعايت شود، چرا بايد فيلترينگ شبکه‌هاي مجازي اعمال شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه درباره بومي‌سازي و به‌روز بودن تجهيزات مخابراتي تصريح کرد: در وزارت ارتباطات، تلاش زيادي صورت گرفت تا از لحاظ سخت‌افزاري و نرم‌افزاري بومي سازي صورت پذيرد، هم اينک شبکه "توانا" را با تجهيزات داخلي که طرحي بزرگ با 140 ميليارد تومان هزينه و سرمايه‌گذاري است را اجرا مي‌کنيم و همه تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري آن ايراني و داخلي است.

وي با بيان اينکه همه کابل‌هايي که در شبکه مخابراتي کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد و حدود 20 هزار کيلومتر کابل و ساخت داخل است، عنوان کرد: قوت ما در نرم‌افزار و برنامه نويسي است و در حال حاضر جوانان ما در اين خصوص، فعاليت‌هاي بزرگي را به انجام مي‌رسانند.
منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو